Selen

Rola selenu w funkcjonowaniu naszego organizmu jest dość złożona. Jego niedobór powoduje skutki negatywne, nadmiar chyba jeszcze większe. Niezwykle trudno jest ustalić właściwe proporcje. Dobowe zapotrzebowanie organizmu na ten minerał wynosi około 0,0001 g.
Nadmiar selenu wywołuje nadciśnienie oraz miażdżycę. Należy pamiętać, że jeżeli nawet spożyjemy odpowiednią Ilość selenu, to może on zostać zniszczony przez inne składniki pokarmowe, np. węglowodany. Wszelkie słodycze i cukier w znacznym stopniu obniżają poziom selenu w naszym organizmie. W ostatnich dwudziestu latach naukowcy na podstawie przeprowadzonych doświadczeń coraz śmielej wysuwają tezę, że selen chroni organizm przed chorobami nowotworowymi, wytwarza przeciwciała, zapobiega zaburzeniom pracy serca oraz przedłuża młodość. Najwięcej tego minerału znajduje się w nie oczyszczonej żywności, pochodzącej z pełnego przemiału ziarna, oraz w niektórych solach kopalnych.

Cześć, mam na imię Pankracy i jak wskazuje moje imię, nie jestem człowiekiem, który zamykałby się w pewnych ramach zainteresowań. Jestem hobbystą. Uwielbiam łowić ryby, jeździć na rowerze, wykonywać zdjęcia, wszystko co tylko sprawia mi przyjemność! Stąd też idea powstania tego bloga 🙂