Ruch, sport, gimnastyka

Bez diety, wysiłku i psychicznej determinacji trudno jest stracić na wadze, odchudzania trzeba się po prostu nauczyć i stosować cały czas. Wszelkie kuracje odchudzające, popularyzowane przez prasę, stosowane w klinikach, mogą przynieść zadowalające rezultaty, lecz równie ważne jest stałe utrzymywanie tak ciężko wywalczonej linii. Osoby mające skłonności do nadwagi powinny być nieustannie chociaż trochę głodne, inaczej nie pomogą najznakomitsze nawet metody. Ruch w jakiejkolwiek formie pomaga w walce z otyłością lub w utrzymaniu normalnej sylwetki. Gimnastyka, bieg, tzw. jogging, dodatkowo jeszcze ujędrniają ciało, wzmacniają mięśnie i serce. Jeśli na sport lub jogging nie zawsze jest czas lub warunki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby w domu uprawiać gimnastykę. Mogą to być po prostu ćwiczenia rozruchowe, dostosowane do wieku i sprawności organizmu. Doskonałe są dla zdrowia i urody marsze oraz spacery.
Przy uprawianiu sportu lub ruchu trzeba mieć świadomość, że łatwo zniweczyć poniesiony wysiłek. Jeżeli np. wolno biegamy przez godzinę i z trudem spaliliśmy około 450 kcal, a wypijemy jedno piwo (ok. 145 kcal) i do tego zjemy ciastko (300 kcal), to cały wysiłek pójdzie na marne. A oto kilka przykładów zużycia energii i wartości kalorycznej potraw: 1 łyżeczka cukru (ok. 35 kcal) może być spalona przez organizm np. przez kilkugodzinne prasowanie bielizny, za jedno ciastko trzeba np. przez godzinę trzepać dywany itd.
Poniższa tabelka ilustruje zużycie energii w ciągu godziny przy różnego rodzaju zajęciach.

Cześć, mam na imię Pankracy i jak wskazuje moje imię, nie jestem człowiekiem, który zamykałby się w pewnych ramach zainteresowań. Jestem hobbystą. Uwielbiam łowić ryby, jeździć na rowerze, wykonywać zdjęcia, wszystko co tylko sprawia mi przyjemność! Stąd też idea powstania tego bloga 🙂