Przyprawy

Kolacja: 50 g łuskanego grochu, listek laurowy, połowa pora, marchew, 50 g selera, pietruszka, natka, sól do smaku. Dzień wcześniej namoczyć groch. Zagotować ćwierć litra wody z listkiem laurowym i odrobiną soli. Do wywaru dodać groch i pod przykryciem gotować do miękkości. W tym czasie umyć i pokroić por, marchew, seler i pietruszkę. Gdy groch będzie już miękki, dodać do niego warzywa i gotować jeszcze przez 15 minut. Doprawić do smaku i podawać z posiekaną natką. Dzień drugi Śniadanie: 2 kawałki chleba, 2 łyżki świeżego, chudego twarogu, łyżka konfitur z borówek, łyżka soku z cytryny, jabłko. Twaróg wymieszać z konfiturami i sokiem cytrynowym, posmarować nim pieczywo. Jabłko na deser. Drugie śniadanie: szklanka jogurtu, łyżka soku z głogu, łyżka płatków owsianych. Jogurt zmiksować z sokiem, dodać płatki. Obiad: ogórek, 2 pomidory, pół kalarepy, 3 łyżki jogurtu, łyżka oleju roślinnego, pieprz, sól, koperek i szczypiorek. Ogórek razem ze skórką pokroić w kostkę, sparzone i obrane pomidory pokroić w ósemki, kalarepę w słupki. Jarzyny wymieszać i polać sosem. Sos składa się z jogurtu, oleju, koperku, szczypiorku i przypraw. Podwieczorek: 150 g winogron.
Kolacja: 60 g soczewicy lub soi, marchewka, cebula, liść laurowy, natka, przyprawy ziołowe, sól, pieprz, sok z cytryny, 2 łyżki kwaśnej śmietany. Soczewicę przygotować poprzedniego dnia. Doprowadzić ćwierć litra wody do wrzenia, dodać soczewicę, pokrojoną w kostkę marchew, cebulę, zioła i sól do smaku. Na małym ogniu gotować godzinę. Gdy soczewica będzie już miękka, dodać odrobinę soku cytrynowego i pieprzu. Przed podaniem zaprawić kwaśną śmietaną.

Cześć, mam na imię Pankracy i jak wskazuje moje imię, nie jestem człowiekiem, który zamykałby się w pewnych ramach zainteresowań. Jestem hobbystą. Uwielbiam łowić ryby, jeździć na rowerze, wykonywać zdjęcia, wszystko co tylko sprawia mi przyjemność! Stąd też idea powstania tego bloga 🙂